Hiit gyorsan zsíréget

5 gyors HIIT edzés kezdőknek

HIIT edzés útmutató: Az intervallum edzés előnyei és működése Értékeléshez kérlek jelentkezz be! Az már nagyon régóta ismert, hogy a kardio edzés megpörget, ezért rengeteg kalóriát éget — tehát diétához vagy az állóképesség fejlesztéséhez tökéletes.

Egyetlen egy probléma van vele: sok időt vesz igénybe. Ezért szépen lassan elkezdte felütni a fejét egy új trend, amit csak HIIT edzésnek neveznek. De mi is ez, mik az előnyei, hogyan működik, és miként lehet a legjobban végezni?

Ez magyarul a Magas Intenzitású Intervallum Edzés lenne, de a legtöbben csak intervallum edzésnek nevezik. Rengeteg fajtája van, például a tabata, gibala, fartlek… De a lényege nem más, mint hogy egy rövid, nagyon intenzív munkaszakaszt egy hosszabb és lazább pihenő szakasz vált fel.

Az egésznek az a célja, hogy a munkaszakaszban a pulzusnak el kell érnie a maximális értéket ból kivonva az életkor, tehát egy 30 éves esetében Ez csak úgy hiit gyorsan zsíréget, hiit gyorsan zsíréget mindent beleadsz, tehát futás esetében például a lehető leggyorsabb sprintet jelent, pihenő szakaszban pedig lassú sétát. Általában másodpercig érdemes csinálni a sprint szakaszt, hiszen ez az az időintervallum, amíg a maximális teljesítmény fenntartható, utána már akaratlanul is elkezd lassulni az ember.

Intervallum edzés - a legjobb zsírégető edzés?

Amikor valaki kezdő, ennél akár jóval kevesebb is lehet a munkaszakasz hossza, a pihenő szakasz pedig jóval több. Annyit érdemes pihenni, hogy a pulzus hiit gyorsan zsíréget körülbelül a normál állapotba.

20 perc HIIT Zsírégető Intervallum Edzés 30mp - 30mp - 20 minute Fat Burning Interval Workout

Kezdőként ez akár perceket is igénybe vehet, de ahogy fejlődsz, úgy hosszabbodnak majd a munkaszakaszok, és úgy csökkennek a pihenő szakaszok.

De miért lett ez a látszólag nem túl hatásos mozgásforma a világ egyik legnépszerűbb edzésmódszere? Szinte hetente napvilágot lát egy kutatási eredmény, ami azt taglalja, hogy a HIIT edzés mennyivel hatékonyabb, mint bármely más aerob edzés a zsírégetést tekintve.

hiit gyorsan zsíréget

Ez azért van, mert a testünk oxigén-felhasználása megnövekszik edzés után, legyen szó bármelyik edzésfajtáról. De ez a HIIT esetében olyan számottevő mértékben növekszik, hogy maga az edzés után még 24 órán keresztül pörög az anyagcsere! A másik fontos szempont minden zsírégető torna esetében, hogy minimális legyen az izomveszteség, hiszen hiába nyomsz 5 kilóval kevesebbet a mérlegen, ha annak a nagy része izomveszteség.

Hit és zsírégetés, Intervallum edzés - a legjobb zsírégető edzés?

Az intervallum edzés sok más aerob mozgással ellentétben hihetetlenül megdolgoztatja az egész testet, hiszen a sprintek közben sokkal inkább használjuk a testünket és a végtagjainkat, mint egy monoton aerob edzés során.

Ráadásul elég rövidek a sprint szakaszok ahhoz, hogy ne bontsák az izmokat. Az izomvesztés elkerülése az egyik legfontosabb feladat a diéta során.

A legrosszabb dolgok, amiket férfiak mondtak szex közben - Nők mesélték el A tudomány szerint az egyik legideálisabb és leghatásosabb zsírégető mozgásforma a magas intenzitású szakaszos edzés - angolul High Intensity Interval Training vagy HIIT - ami az intenzív kardiomozgás egyik speciális változata. A HIIT-edzés sikeressége és hatása abban rejlik, hogy a rövid ideig tartó, ugyanakkor magas intenzitású, izzasztó gyakorlatokat általában egy hosszabb pihenőszakasz követ.

Nagy mennyiségű fehérjebevitellel minimalizálható az izomvesztés, de ezt szilárd tápanyagból rettentően nehéz bevinni, ezért javasolt valamilyen táplálékkiegészítő használata. Érdemes kipróbálni több ízben is — erre is lehetőséged van az egy adagos tasakokkal. Bárhol, bármikor Mivel nem kell hozzá semmiféle gép vagy súly, ezért bárhol, bármikor végezhető — akár otthon is!

Ez nagyon nagy rugalmasságot ad, hiszen nem kell utazással tölteni az időt, elég csak kimenni az utcára, és már kezdődhet is.

HIIT edzés útmutató: Az intervallum edzés előnyei és működése

Amikor pedig a HIIT edzés otthon történik, akkor még sportfelszerelésre sincs feltétlenül szükség. Azt azért fontos megemlíteni, hogy egy konditerem mindig nagyobb szabadságot ad, mert rengeteg gép és eszköz segíti a gyakorlatokat — de ha valakinek nagyon fontos a rugalmasság, akkor ez tökéletes módszer a súlyvesztéshez.

A gyorsasághoz köthető még egy hatalmas előnye! Időspórolás Amellett, hogy bárhol elvégezheted, a HIIT edzés időtartama is nagyon kecsegtető, hiszen perc alatt elvégezhető.

Amikor nagyon elfoglalt vagy, gyors, hatékony edzésmódszert szeretnél, hogy fitten tartsd magad, akkor próbáld ki a HIIT-et!

A lényeg, hogy a munkaszakaszban elérd a maximális pulzusszámot, a pihenőszakasznál pedig engedd, hogy visszaálljon alapjáratba. Bár az egyik leghatékonyabb edzésforma, és rengeteg időt tud spórolni neked, kezdőként érdemes más gyakorlat után nézned, mert eleinte hiit gyorsan zsíréget ritka az erős szédülés, hányinger a gyakorlatoknál, hiszen a szervezet elég nagy terhelést kaphat, és a maximális pulzustartományban dolgozni kontroll nélkül nagyon veszélyes!

Amikor már gyakorlottá válsz a különböző aerob mozgásokban, és elég nagy tapasztalatot szerzel — csak akkor térj vissza a HIIT edzés tanulmányozásához!

5 gyors HIIT edzés kezdőknek

Amennyiben pedig már haladó vagy, de bármiféle egészségügyi problémád van, mindenképp konzultálj előtte az orvosoddal, mielőtt nekiállsz az intervallum edzéseknek! Nincs más dolgod, mint egy hosszas és teljeskörű bemelegítés!

A könnyebbség kedvéért érdemes beállítanod a telefonodon az időzítőt, ami szól 30 másodpercnél, hogy ideje megállni. Az időarányok nem 20 kg súlycsökkenés 6 hónap alatt vésett szabályok, nyugodtan eltérhetsz.

hiit gyorsan zsíréget

Ha te csak 20 másodpercet bírsz eleinte, nincsen semmi gond, pihenésnél is nyugodtan hagyhatsz több időt, a lényeg, hogy visszatérjen a pulzusod az alapjáratba. HIIT edzés otthon Otthon, tekintve, hogy sokaknak kevés hely áll rendelkezésre, gépek pedig egyáltalán nem, talán a legjobb gyakorlat a helyben futás magas térdemeléssel, a jumping jack, vagy a guggolásból felugrás.

Itt is hasonló a menetrend, mint a futás esetében.

hiit gyorsan zsíréget

Rengeteg előnye van, de érdemes nagyon óvatosan elkezdeni, és fokozatosan növelni a terhelést, mert a szervezetnek komoly megpróbáltatás, és aki eddig nem mozgott, annál könnyen előfordulhat rosszullét az edzés során. Fontos továbbá, hogy az edzést mindig egy nagyon alapos bemelegítés előzze meg, edzés után pedig sose maradjon ki a lenyújtás! Kérdésed van a cikkel kapcsolatban? Tedd fel! Ebben a rovatban kérdéseket csak regisztrált felhasználóink tehetnek fel!

  • HIIT edzés útmutató: Az intervallum edzés előnyei és működése
  • 5 gyors HIIT edzés kezdőknek | Well&fit
  • Intervallum edzés - a legjobb zsírégető edzés?

Lásd még