Hiit zsírégető zóna

hiit zsírégető zóna

A zsírégető pulzustartomány mítosza By: IQfitnesz.

  • Tények és tévhitek a zsírégetésről I.
  • Zsírégető elmélet, Edzési tévhitek • Fitnesz • Egészség • Reader's Digest
  • Ideális fogyás malom patak
  • Nem lehet eleget beszélni róla.
  • Intervall zsírégető edzés
  • Однако в том, что команда на отпирание действительно вводилась, не было никаких сомнений.
  • Hogyan lehet zsírégetni 7 nap alatt

Azt hinné az ember, hogy aki szakértőnek vallja magát, az konyít is valamit a dolgokhoz. Erre mit olvasok valamelyik nap egy fekvő alkalmatosságról elnevezett rovatban?

hiit zsírégető zóna

A fitnesz szakértő-személyiedző azt javasolja, hogy ha fogyni akarsz, akkor tartsd alacsonyan a pulzusodat. Mi ezzel a gond?

hiit zsírégető zóna

Neked elmondom, ő meg valószínűleg úgysem értené. A szervezet energiatermelő és hasznosító rendszere egy igen bonyolult, de azért viszonylag jól ismert terület. Viszont ahhoz eléggé összetett, hogy amikor modellezni próbáljuk, akkor általában a különböző folyamatokat külön-külön vizsgáljuk.

Zsírégetés

Mivel ezek más és más körülmények között hatékonyak, ezért az emberek hajlamosak külön kezelni őket és azt mondani, hogy nagyon kis terhelés és alacsony pulzus mellett csak zsírból nyerünk energiát, nagyon rövid és intenzív terhelés esetén meg csak a glikogén raktárakból. A valóság ezzel szemben az, hogy szinte mindig minden folyamat egyszerre történik, csak az arányuk változik.

60 perc HIIT Zsírégető Intervallum Edzés 30mp - 30mp - 60 minute Fat Burning Interval Workout

Amíg a szervezetben van elég eltárolt glikogén, addig a egy sima séta esetében is lesznek sejtek, amelyek glükózból fognak energiát előállítani.

Igaz, hogy a hiit zsírégető zóna zsírból de a két folyamat egyszerre fog futni.

Zsírégető zóna vs. H.I.I.T. Melyik az előnyösebb választás a zsírégetéshez?

És bizony ott lesz a tejsav is. Ettől persze még igaz lehet, hogy az adott terhelés mellett az energia nagy részét zsírból fogjuk előállítani.

hiit zsírégető zóna

Tehát eddig még akár igaza is lehetne a szakértőnknek. Oké, de mi az a terhelés, amikor főleg csak zsírt fogunk lebontani? Általában közvetve tudjuk csak megadni, azaz a pulzusszámot tudjuk meghatározni.

Ha valaki mindig ugyanolyan tempóval, és ugyanannyi ideig fut, vagy nordic walkingozik, nem számíthat állóképessége javulására, mivel a szervezet néhány héten belül alkalmazkodik a fizikai terheléshez és annak intenzitásához.

Tehát, ha olyan lassan futnék, vagy olyan gyorsan sétálnék, hogy a pulzusom körül lenne, akkor arányaiban a legtöbb zsírt égetném el. Ez olyan kcal-t jelentene nálam átlagosan.

Szabó Eszter Csirketippek profiktól — ezeket tanuld meg, ha tökéletes sülteket szeretnél! Ha használtál valaha kardiogépet, akkor talán emlékszel arra a kijelző mellett feltüntetett színes táblázatra, ami a különböző pulzustartományokat mutatja, és az edzés céljától függően más-más értékek elérését javasolja. Ez azt az intenzitású mozgást jelenti, amelynek fenntartásával a leghatékonyabb a zsírégetés: ez nagyjából a maximális terhelhetőséged százaléka között van.

Ha ezt tisztán zsírból tudnám fedezni, akkor ez 56 gramm zsírt jelentene. Így, megint csak durván leegyszerűsítve a dolgot 20 órát kell egy kg zsír elégetéséhez mozogni. Feltéve, hogy a kalóriabevitelünk pont fedezi a fenntartási igényt.

Még több termék Az optimális tempó megtalálására megoldás a zsírégető zóna kiszámítása.

Mi a helyzet, mondjuk egy HIIT edzéssel, vagy egy óra gyors futással, vagy testépítéssel. Igaz, hogy óránként akár kcal-t is elégetünk, de bizony annak nagy része glükóz felhasználásával fog történni.

Zsírégető zóna: mennyi igaz a népszerű edzéselvből?

Az hogy milyen arányban azt szinte lehetetlen megmondani, mert erősen egyénfüggő és a terhelés idő-intenzitás függvényében jelentősen változhat. Viszont ha kevesebb zsírt is használtunk el az adott óra alatt még ott marad a misztikus után égető hatás.

  • Zsírégető zóna vs.
  • Zsírégető zóna: ennyi legyen a pulzusod, miközben futsz - Fogyókúra | Femina
  • Fogyás mentális problémák
  • Valóban létezik zsírégető zóna, vagy ez is csak egy a sok fogyókúrás mítosz közül?
  • Zsírégető zóna vs. H.I.I.T. Melyik az előnyösebb választás a zsírégetéshez? – SPEEDFIT
  • Hatályos:
  • Fogyás dr pankaj naram által

Ez ugyan messze nem annyira jól ismert terület, mint az anyagcsere folyamatok, de a regeneráció és az adaptáció ugyanúgy energiába kerül a szervezetnek. Ráadásul ez egy igen hosszú folyamat, akár 48 óra is lehet. Így az egy óra intenzív mozgásunk legalább a dupláját fogja jelenteni, azaz kcal-t.

hiit zsírégető zóna

Ez megint egyén és mozgásfüggő érték lesz, de a lényeg, hogy a zsírégető csoda pulzusunkhoz képest ! Ráadásul ez utóbbi, edzést hiit zsírégető zóna energiafelhasználás már alacsony intenzitásnak számít a szervezet szempontjából, tehát tudja zsírégetésből is fedezni a nagyrészét. Tehát: Egyrészt sokkal több kalóriát fogunk elhasználni adott idő ráfordításával, másrészt, ha arányaiban több is lesz ebből a glükózból származó energia, abszolút értékben a zsír mennyisége mégsem lesz kevesebb.

hiit zsírégető zóna

Harmadrészt pedig nem elég, hogy ezekkel a mozgásformákkal hatékonyabban lehet zsírt égetni, de még az alakunknak, a keringési rendszerünknek és az idegrendszerünknek is jobbat tesz. Lehet zsírégető tartományban tingli-tanglizni, de nem sok értelme van.

hiit zsírégető zóna

Még kezdők esetében sem, mert nekik meg olyan gyorsan és könnyen felszalad a pulzusuk, hogy már a beöltözés során magasabb lesz, mint a zsírégető tartomány és akkor még el sem jutottunk a bemelegítésig. Szóval ne hallgassatok a fitnesz-sarlatánokra rám secsináljátok, ami jól esik, ahogy jól esik, a lényeg, hogy mozogjatok!

Lásd még