Nehezebb fogyni a menstruáció során, 10 idegtépő női szokás – ami gátolja a fogyást és fejlődést

nehezebb fogyni a menstruáció során

A hormonok játéka Ösztrogénszintünk változása is hozzájárul a súlynövekedéshez: ennek a hormonnak okozhat-e a fogyás kipirulást szintje a menstruáció nk előtt megemelkedik, fokozva szervezetünk vízvisszatartását.

nehezebb fogyni a menstruáció során

Tehát előfordulhat, hogy a mérleg akár két kilóval is többet mutat alattunk, de vigasztaljuk magunkat azzal, hogy ez csak víz — ráadásul ha ismét normalizálódik az ösztrogénszint, ez a folyadék ahogy jött, úgy megy. Kívánósan A legtöbben ilyenkor hajlamosak vagyunk megkívánni a csokit, fánkot, cukorkát, chips et — meg még számos, egészségesnek távolról sem nevezhető ételt-italt.

nehezebb fogyni a menstruáció során

Ezek a túl cukros vagy túl sós finomságok is hozzájárulnak ahhoz, hogy testünk vizet tartson vissza, és tádám: ha mérlegre állunk, máris ott az az egy-két pluszkiló! Edzésre elindulni? Na még mit nem!

nehezebb fogyni a menstruáció során

Azonban nemcsak azért érdemes mégis mozogni egy kicsit, mert a sport hatására testünk endorfin t termel, ezáltal jobb lesz a kedvünk, hanem azért is, mert fokozzuk az izzadást, ezáltal gyorsabban és hatékonyabban szabadulhatunk meg a felesleges víztől. Még egy kávé — inkább ne Az előző pontban már említettük, hogy a menstruáció alatt fáradtabbnak érezzük magunkat, ami sokak számára egyenes út még egy két, három… kávéhoz.

Tényleg hízunk menstruáció előtt és alatt?

Ez viszont nem jó ötlet, mert a túlzott koffeinfogyasztás fokozza a puffadást és a kellemetlen teltségérzést. Ha nagyon álmos vagy, és úgy érzed, már nem tudsz koncentrálni a napi feladataidra, akkor mozogj inkább egy kicsit.

nehezebb fogyni a menstruáció során

Végezz néhány, az irodában is kivitelezhető tornagyakorlatot, vagy ha lehet, sétálj egyet kint, a levegőn. Ettől biztosan felfrissülsz majd! Fotó: RF.

nehezebb fogyni a menstruáció során

Lásd még